کسب و کار با دستگاه cnc  از جمله بهترین ها ایده ها به شمار می رود. نمونه های رومیزی و کارگاهی این دستگاه در بازار وجود دارد. شما برای اینکه از دستگاه cnc  پول در آورید و بتوانید کسب وکار با cnc روتاری چوب را تجربه کنید باید اول محصولاتی که مورد نیاز مشتریان شما می باشد تهیه کنید. برای این منظور نکته هایی که لازم است بدانید را به شما می گوییم.

اولین سوالاتی که باید پاسخ دهید این است: تا چه اندازه با روش کار دستگاه cnc آشنایی دارید؟ آیا می توانید مواد اولیه کسب و کارتان را فراهم کنید یا خیر؟ بازار هدف خود را می شناسید؟ بعد از جواب دادن به این سوال ها، باید بدانید که چه مدل و چه اندازه هایی از این دستگاه برای کسب و کار شما مناسب است. ما در ادامه شما را با برخی از این کسب و کارها که یکی از اصلی ترین وسایل آنها، دستگاه cnc است؛ آشنا می کنیم تا شما هم دیدی نسبت به این دسته از کسب و کارها داشته باشید  و بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید پس همراه ما باشید.

اقدامات لازم برای شروع کسب و کار با دستگاه cnc

مطمئنا برای شروع هر کاری نیاز است تا یک سری مقدمات را پشت سر بگذارید. در ادامه به بیان برخی از آن ها می پردازیم تا در روند کار، کمک حال شما باشد.

  • محاسبه هزینه کسب و کار

برای شروع کار، باید میزان هزینه هایی که لازم است در ابتدای کار خرج کنید، در نظر بگیرید. تهیه دستگاه cnc کم نیست و هر چقدر برای خریداری دستگاه، هزینه کمتری بپردازید، قدرت و کیفیت دستگاه کاهش پیدا می کند. البته اگر تازه کار هستید، دقت کنید که بر اساس نیاز خود، وسیله تهیه کنید تا مبادا مشکلی برای شما پیش بیاید. علاوه بر دستگاه باید میزان هزینه ی لوازم جانبی، مکان و ابزار دیگری مانند مکنده که برای نظافت محیط کاری شما استفاده می‌شوند، را نیز در نظر بگیرید. بعد از محاسبه ی هزینه ها و قدرت خرید خود، کار را شروع کنید.

  • کسب درآمد با دستگاه cncمشخص کردن بازار هدف و چگونگی فروش

قبل از شروع کار باید اطلاعات کافی درباره بازار هدف و مخاطبان خود به دست آورید. باید نیاز مشتریان را بشناسید و مطابق با نیازهای روز حرکت کنید، تا بتوانید به درآمد دلخواه خود برسید. بعد از اینکه مشخص شد، می خواهید چه چیزی تولید کنید. باید به فکر جایی برای فروش محصولات خود باشید. به عنوان مثال می توانید از فروش آنلاین در کنار فروش حضوری بهره ببرید. چرا که امروزه کسب و کارها به سمت آنلاین شدن حرکت می کنند.

  • چگونگی روند تولید محصولات

برای راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc باید با روند کار آشنایی کامل داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد تولید محصولات ساده تری را دارید، می توانید از دستگاه های پیشرفته تر استفاده کنید. اگر محصولات شما پیچیدگی بیشتری دارند، پس نیاز به خرید دستگاه cnc چند کاره دارید. در ضمن مدت زمان تحویل محصول با توجه به سختی کار متفاوت خواهد بود. بنابراین باید برای موفقیت جنبه های مختلف کار و تولید را در نظر بگیرید.

کاربرد دستگاه cnc در انواع کارگاه ها

در ادامه به بررسی کارگاه هایی که می توانید به وسیله ی دستگاه cnc در آن ها کار کنید یا کارگاه مخصوص خود را راه اندازی کنید، ذکر می کنیم. اگر اول راه هستید، می توانید مقاله راه اندازی کارگاه نجاری را مطالعه کنید. با وجود اینکه این مقاله درباره کارگاه نجاری است، اما نکات و اطلاعات گفته شده  در آن برای راه اندازی سایر کارگاه ها نیز مناسب است.

1- کارگاه های تولید سرویس چوب و مبلمان

اگر شما سرمایه ای کافی برای خرید یک دستگاه cnc  دارید به گونه ای که بتوانید کسب و کار با دستگاه cnc را راه بیاندازید، حتما روی راه اندازی کارگاه برای تولید سرویس مبلمان تمرکز کنید. سرویس مبلمان بسیار متنوع است که با توجه به نیاز امروزی می توانید در طراحی آنها خلاقیت داشته باشید تا تعداد مشتریان شما افزایش پیدا کند و سود خوبی به دست آورید.

استفاده از cnc در مبلسازی2- کارگاه تولید لوازم و منسوجات اداری

اگر شما به فکر راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc افتاده اید. یک گزینه بسیار خوب، تولید لوازم و منسوجات اداری است. اگر شما گذرتان به اداره ها یا بانک ها افتاده باشد، حتما متوجه شدید که جنس اکثر وسایل و منسوجات آنها از چوب است مانند صندلی چوبی، کمدهای دیواری، میز پذیرش و… اگر شما مهارت کافی در استفاده از دستگاه cnc را داشته باشید؛ می توانید به راحتی به کسب در آمد از این دستگاه بپردازید و با شرکت های بزرگ فعالیت کنید و قراردادهای خوبی با این شرکت ها ببندید تا به سود دهی بالایی برسید.

3- کارگاه های تولید سرویس سیسمونی و خواب

اگر شما نوزاد و فرزند تازه متولد شده ای دارید حتما به این فکر افتاده اید که سرویس خواب و سیسمونی او را فراهم کنید مانند تخت خواب، کمد کودک، کریر کودک و یا گهواره آن و بسیاری از لوازم جانبی چوبی دیگر. دستگاه cnc به شما کمک می کند، تا ظرفیت تولید نمونه های مختلف و متنوع از آن را بالا ببرید و برای محصولات خود بیشترین مشتریان را جذب کنید.

4- کارگاه خانگی با دستگاه cnc

اگر در ابتدای کار هستید، بهتر است با یک دستگاه cnc کوچک فعالیت خود را آغاز کنید. در اول راه نیاز نیست هزینه ی بالایی به خود تحمیل کنید. در ابتدا می توانید بر روی گزینه هایی مثل تولید عروسک های چوبی، تولید جعبه های کوچک یا تولید صفحه های شطرنج و بازی های چوبی به وسیله این دستگاه تمرکز کنید.

5- کارگاه تولید لوازم و ابزارآلات تزئینی

اگر شما دوست دارید تا لوازم تزئینی کوچک برای منزل خود تهیه کنید و یا به دیگران هدیه کنید می توانید به کسب و کار با دستگاه cnc  فکر کنید. مثلا گردنبندهای عاشقانه درست کنید و یا لوازم را با وسایل مختلف تزئیین کنید. در واقع گاهی استفاده از یک دستگاه cnc  خانگی خیلی به صرفه تر از دستگاه های سی ان سی با ظرفیتی چند برابر است. لوازم تولید شده تزئیینی خیلی راحتتر به فروش می رسند و طرفداران زیادی دارند.

کارگاه لوازم تزئینی6- ساخت آباژور چوبی

شما حتما برخی از آباژورهای چوبی را دیده اید که چهره فرد بر روی آن حکاکی شده است. به وسیله دستگاه cnc، می توانید، تولید کننده ی این آباژورها باشید. البته برای اینکار باید در زمینه طراحی چهره افراد تبحر لازم را داشته باشید. همچنین هزینه لازم برای خرید یک آباژور معمولی را بپردازید تا بتوانید به تولید و طراحی این نوع از آپاژورها بپردازید. شما اگر می خواهید در این زمینه به کسب درآمد بپردازید حتما باید از دستگاه سی ان سی پنج محور استفاده کنید و روش کار با آن را آموزش ببینید.

7- تولید و حکاکی تابلوهای چوبی

شما می توانید اقدام به تولید تابلوهای چوبی منقش به چهره افراد، آیات قرآن و…. کنید. زمینه های دیگری نیز برای کسب درآمد با دستگاه cnc وجود دارد که می توانید جداگانه به کسب مهارت در آنها بپردازید. تولید و حکاکی تابلوهای چوبی، از جمله کارهای پیچیده به حساب می آید. بنابراین برای رسیدن به درآمد باید حوصله کنید.

8- کارگاه های منبت کاری

در حال حاضر تولید منبت های چوب برای سرویس مبلمان، دکوارسیون داخلی، منبت قاب عکس، نرده پلکان و… کاربرد دارد. شما هم اگر در کار با دستگاه cnc مهارت و تبحر بالایی داشته باشید می توانید به راحتی از این راه درآمد خوبی کسب کنید.

کارگاه منبت کاری

جمع بندی

در این مقاله با کارگاه هایی که می توانید برای کسب و کار با دستگاه cnc راه انداری کنید، صحبت شد. ما در تکنوماشین مشغول به ارائه انواع ماشین آلات صنایع چوب و صنایع فلز با کیفیت هستیم؛ تا شما مشتریان عزیز احساس رضایت از خرید خود داشته باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ی خرید و قیمت ها به سایت تکنوماشین مراجعه کنید.

منبع: cnccookbook

تکنوماشین

سوالات متداول

  • با خرید دستگاه cnc چه کارگاه هایی می توان راه اندازی کرد؟

به وسیله ی این دستگاه می توانید از راه های مختلف برای خود کسب درآمد کنید. به عنوان مثال می توانید در زمینه مبلمان، منبت کاری، حکاکی، تولید سرویس خواب و غیره مشغول شوید.

  • چه مقدماتی برای شروع کار با دستگاه cnc لازم است؟

در این مقاله به ذکر چند مورد از نکاتی که قبل از شروع کار باید درباره آن ها به خوبی فکر کنید و سپس تصمیم گیری کنید، پرداختیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *