کسب درآمد از دستگاه cnc

راهکارها و ایده های خلاقانه برای کسب درآمد از cnc

در این مقاله قصد داریم بعد از معرفی دستگاه سی ان سی، شما را با روش های کسب درآمد از cnc روتاری چوب آشنا کنیم و به محصولاتی که با این دستگاه تهیه و تولید می شوند، اشاره داشته باشیم. اگر این دستگاه را تهیه کنید، می توانید یک کسب و کار خوب برای خود راه اندازی کنید. دستگاه فرز و دستگاه تراش برای حکاکی با دستگاه cnc  مناسب هستند و از آنها به عنوان یکی از راه های کسب درآمد از cnc یاد می شود. در زیر به معرفی مواردی که با دستگاه cnc تولید می شوند و موجب کسب درآمد از این طریق می شوند می پردازیم.

کار با دستگاه cncدستگاه cnc چیست؟

cnc مخفف Computer Numerical Control است. این دستگاه، شامل یک مینی کامپیوتر است که وظیفه کنترل را بر عهده دارد. cnc در واقع یک دستگاه برش کاری با دقت بالا است که به وسیله ی آن می توانید، انواع چوب، فلز، چرم و غیره را با ظرافت بالا، برش دهید و طرح های دلخواه خود را ایجاد کنید. به وسیله ی این دستگاه می توان ابزارهای تزئینی زیادی درست کرد. برای اطلاع از چگونگی روند کار دستگاه باید بگوییم که تمام مراحل لازم برای انجام کار، توسط کامپیوتر به دستگاه ارسال می شود. این برنامه ها و دستورالعمل ها، در حافظه کامپیوتر ذخیره می شوند و در صورت نیاز قابل تغییر هستند.

روش های کسب درآمد از راه حکاکی با دستگاه cnc

در ادامه چند روش کسب درآمد از حکاکی با cnc میپردازیم : 

  • حکاکی روی آلومینیوم جهت تهیه و ساخت قطعات تزئینی

بسیاری از ابزارهای تزئینی از جاسوئیچی گرفته تا سایر ابزارآلات، با استفاده از دستگاه سی ان سی تولید می شوند. دستگاه های فرز سی ان سی و تراش سی ان سی برای کار بر روی فلزات و به طور خاص بر روی آلومینیوم محدودیتی ندارد و چون مدت زمان ماندگاری و عمر آلومینیوم بالاست. به شما در داشتن نمونه کارهای با طول عمر بالا کمک خواهد کرد تا به راحتی به کسب درآمد بپردازید.

  • حکاکی برای تولید قطعات خاص

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از cnc، شرکت های تولیدکننده ی قطعات، هستند. برای اینکه به اصل و اورجینال بودن محصولات خود قوت ببخشند سعی می کنند که از روش حکاکی یا همان مارکینگ استفاده کنند. این کار برای شرکت های تولید قطعات بسیار مهم است. شما با استفاده از حکاکی به وسیله دستگاه cnc   می توانید نام افراد یا جملات دلخواه را روی قطعات مختلف حک کنید.

  • حکاکی روی حلقه های فلزی و کسب درآمد از cnc

این دیدگاه را در نظر بگیرید که وقتی اسم عروس و داماد بر روی یک حلقه طلا حک شده باشد چقدر جذاب و دلنشین خواهد بود. همین وضع برای حلقه های فلزی دیگر هم صادق است. استفاده از دستگاه سی ان سی 5 محور به شما کمک می کند که برش های چند بعدی را با بهترین کیفیت انجام دهید.

  • حکاکی با انواع دستگاه سی ان سیحکاکی سطوح دایره ای و کره ای با دستگاه cnc

شما فرض کنید که می خواهید سطح صاف یک میز را با استفاده از دستگاه cnc  به صورت نیمکره تراش بزنید تا شکل بخصوصی بسازید. در کل سطوح کره ای و دایره ای زیادی وجود دارد که شما می توانید با دستگاه cnc  آنها را برش دهید.

  • حکاکی اسباب بازی های چوبی و نشانه های چوبی

در دنیای شاد کودکان، بچه ها هیچ وقت از داشتن عروسک های چوبی سیر نمی شوند و شما می توانید بر روی تنوع طلبی کودکان در این موضوع حساب باز کنید تا بهانه ی خوبی برای فروش بیشتر داشته باشید. ضمن اینکه شما با استفاده از دستگاه cnc می توانید قطعاتی تولید کنید که برای دکوراسیون داخلی منزل مناسب هستند بنابراین راهی بسیار عالی برای کسب درآمد از cnc است.

  • حکاکی روی آکریلیک و شیشه با دستگاه cnc

به وسیله دستگاه cnc می توانید روی قطعات شیشه ای و آکریلیکی حکاکی کنید. به دلیل اینکه شیشه و آکریلیک شفاف هستند برای تولید کالاهای تزئینی بسیار جذاب هستند. بنابراین حکاکی روی شیشه می تواند گزینه خوبی برای کسب درآمد باشد. در کار با شیشه ها باید دقت کافی داشته باشید چرا که این کار بسیار ظریف و حساس است. پس اپراتور دستگاه سی ان سی باید مهارت خوبی داشته باشد تا کار به نتیجه دلخواه برسد.

  • حکاکی روی ورق های فلزی برای ساختن علائم و نشانه ها

شما می توانید از این ایده برای ساخت تابلوهای فلزی استفاده کنید. مطمئنا همگی شما تابلوهای نصب شده بالای ساختمان های مختلف همچون ساختمان پزشکان را دیده اید. این روش ایده بسیار خوبی برای کسب درآمد از دستگاه سی ان سی است و مشتریان زیادی برای محصولات شما پیدا می شوند و به راحتی می توانید به کسب درآمد از cnc  بپردازید.

  • حکاکی روی لامپ و چراغ با دستگاه سی ان سی

شما حتما با چراغ های تزئینی و آباژور آشنا هستید. قسمت های شیشه ای این لامپ ها را با استفاده از دستگاه سی ان سی حکاکی می کنند که این کار از آسیب رسیدن احتمالی به چراغ ها و لامپ ها نیز جلوگیری می کند. این روش نیز ایده ای بسیار شیک و جذاب برای کسب درآمد از دستگاه cnc است و می تواند هدیه ی بسیار جالبی برای اطرافیتان باشد.

  • حکاکی روی لامپ و چراغ با سی ان سیلوازم خانگی چوبی با دستگاه cnc

اگر به فکر کسب درآمد از دستگاه cnc هستید و قصد راه اندازی یک کارگاه تقریبا پیشرفته را دارید، بهتر است به سراغ دستگاه cnc چوب بروید. در هر مکانی اعم از شرکت یا خانه، لوازم مختلفی دیده می شود که جنس آنها از چوب است که توسط این دستگاه تولید شده اند. از صندلی و میزها گرفته تا سرویس مبلمان و حتی کتابخانه های چوبی.

  • طراحی و ساخت مجسمه

اگر به مجسمه هایی که در پارک ها و میادین شهر وجود دارند، توجه کنید؛ میبینید که در آنها از دستگاه cnc استفاده کرده اند تا مدل های مدنظرشان را بر روی آنها پیاده کنند.

  • حکاکی روی آینه و ظروف شیشه ای دوبعدی و سه بعدی

ساده ترین مثال برای این مورد نمونه های  شیشه ای و آینه ای است که در جشنواره ها و سمینارهای مختلف برای تقدیر به شرکت کنندگان اهدا می شود.

  • حکاکی روی سنگ گرانیت و مرمر

دستگاه های سی ان سی می توانند الگوهای پیچیده و ساده زیادی را روی سنگ و گرانیت پیاده کنند و روش خوبی برای کسب درآمد از cnc هستند و شما با حکاکی با دستگاه سی ان سی می توانید سنگ های ساختمانی جذاب و دوست داشتنی زیادی تولید کنید.

  • تولید سنگ نوشته با حکاکی توسط دستگاه cnc

سنگ نوشته ها برای سنگ نمای ساختمان های مسکونی و تجاری کاربرد دارند. امروزه در بیشتر ساختمان ها از سنگ نوشته با کمک دستگاه cnc  استفاده می کنند. 

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا با روش های کسب درآمد از cnc آشنا شوید و کسب و کار خود را بنا به نظر خود پایه ریزی کنید. تکنوماشین در تولید انواع ماشین آلات فلزی و چوبی با بهترین کیفیت و قیمت مفتخر است که باکیفیت ترین ابزارها و ماشین آلات را در اختیار همه ی مشتریان قرار داده است. 

سوالات متداول

  • دستگاه cnc چیست؟

دستگاه سی ان سی، یک دستگاه برش حرفه ای با دقت بالاست که به وسیله ی آن می توان روی انواع چوب، فلز، شیشه و غیره حکاکی انجام داد.

  • به وسیله ی دستگاه cnc می توان به درآمد خوبی رسید؟

بله اگر خلاقانه عمل کنید به راحتی می توانید بعد از کسب مهارت در زمینه کار با دستگاه cnc وارد حوضه های مختلف شده و به درآمد مناسبی برسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *