انواع دستگاه گیوتین

معرفی انواع دستگاه گیوتین

دستگاه گیوتین در صنایع مختلفی به عنوان قیچی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. کارایی بالایی آن موجب شده، امروزه انواع دستگاه گیوتین تولید شود. چرا که نمی توان از یک دستگاه گیوتین در دو صنعت مجزا استفاده کرد.

گیوتین برای برش متریال های ورودی به چرخه ی تولید استفاده می شود. هر چه کیفیت و عملکرد گیوتین بالاتر باشد، برای استفاده مناسب تر است. زیرا زمان کمتری برای فرآیند برش کاری به خود اختصاص می دهد.

دستگاه گیوتین

گیوتین، در واقع یک دستگاه برش است که برای برش انواع ورق ها در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه گیوتین برای هر صنعتی الزامی است. به همین خاطر تولید کنندگانی که در زمینه ی تولید این محصول مشغول به کار هستند؛ سعی می کنند، با تولید انواع دستگاه گیوتین، مشتریان بیشتری را به محصولات خود جذب کنند. بدین ترتیب روز به روز بازار فروش شان از رونق بالایی بهره مند می شود.

دستگاه گیوتین از نظر اجزاء، شکل، نیرو، عملکرد و… به انواع مختلفی تقسیم می شود. این دستگاه بر حسب نیرو به سه دسته تقسیم بندی می شوند؛ از جمله انواع این دستگاه می توان به دستگاه گیوتین دستی، دستگاه گیوتین الکتریکی و دستگاه گیوتین هیدرولیکی اشاره کرد.

برای این که هر کدام از انواع این طبقه را خریداری کنید، حتما باید به نوع کارتان توجه داشته باشید. چرا که اگر دستگاه، مناسب فعالیت تان نباشد؛ موجب می شود، زمان و متریال بسیاری بابت آن به هدر برود.

دستگاه گیوتین از نظر این که در چه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، نیز دارای انواع مختلفی است. یکی از انواع گیوتین که بیشتر در صنایع چوب به کار می رود؛ دستگاه گیوتین چوب می باشد.

دستگاه گیوتین

برش با انواع دستگاه گیوتین

شاید اسم فرآیند برش کاری به گوش تان خورده باشد. اما ندانید، این فرآیند به وسیله ی چه تجهیزاتی انجام می گیرد. فرآیند برش کاری متریال، باید دقیق بدون هیچ گونه خطایی صورت بگیرد؛ زیرا کوچک ترین خطا سبب شده مواد اولیه هدر برود.

یکی از تجهیزات دقیقی که در این فرآیند استفاده می کنند، گیوتین است. این دستگاه تجهیزات مختلفی دارد. در واقع در هر دستگاه گیوتین، نوعی تیغه به کار رفته است که بر اثر نیرو یا فشاری که به تیغه های آن وارد می شود، فرآیند برش کاری انجام می گیرد.

گیوتین هیدرولیکی

گیوتین هیدرولیکی از مدرن ترین و به روزترین دستگاه های گیوتین است، که امروزه در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. نیرویی که در گیوتین هیدرولیکی موجب می شود، برش مواد صورت گیرد؛ ناشی از روغنی است که در دستگاه، وجود دارد.

دستگاه گیوتین هیدرولیکی که در بازار موجود است، در تنوع سایز، اندازه، شکل، مدل، قیمت و… می باشد. شما می توانید بر حسب وسع مالی تان هر کدام از انواع دستگاه گیوتین هیدرولیکی را انتخاب و خریداری کنید.

گیوتین چوب

چوب یکی از مواد پر کاربرد در صنعت است. به همین علت برای این که از قطع بی رویه ی درختان جلوگیری شود؛ تولید کنندگان، به تولید گیوتین چوب پرداختند.

‌گیوتین چوب بدون این که متریال ها را هدر دهد، به برش آن ها می پردازد. جالب است دانید که هیچ پسمانده ای در گیوتین چوب موجود نیست. چرا که این دستگاه ها را به صورت استاندارد و دقیق مدرج کرده اند.

به همین خاطر شما باید در هنگام خرید گیوتین چوب به طول برش توجه کنید؛ تا بتوانید در فرآیند برش الوار ها، چوب هایی با سایز دلخواه تان تحویل بگیرید. اگر به طول دستگاه بی اهمیت و با عجله به خرید این محصول بپردازید؛ باعث می شود، در بازه ی زمانی کوتاهی مجبور شوید؛ دوباره دستگاه گیوتین چوب را خریداری کنید.

گیوتین مکانیکی

برترین نوع گیوتین که امروزه توسط مهندسان کاربلد و توانمند تولید شده است؛ گیوتین مکانیکی است. برای این که متریال ها را به وسیله ی گیوتین مکانیکی برش دهید، دیگر مجبور نیستید؛ تمام وقت به آن نظارت کنید. یا این که اندازه و سایز خروجی از دستگاه را مشخص کنید.

چرا که گیوتین مکانیکی دارای سیستم هوشمند است. بنابراین شما می توانید برای آن برنامه ای تعیین کرده و آن را وارد چرخه ی تولید کنید. این دستگاه بدون هیچ اشتباهی به برش متریال ها می پردازد.

به همین دلیل امروزه در بیشتر صنایع سعی می کنند، دستگاه گیوتین مکانیکی را جایگزین گیوتین های دیگر کنند؛ تا بقیه مراحل تولید محصولات به خوبی و بدون هیچ اشتباهی انجام گیرد.

اما مستقل بودن گیوتین مکانیکی دلیل بر این نیست، که شما بر روی آن نظارت نداشته باشید. باید حتما در ساعات مشخصی روی آن نظارت کنید، تا اگر دچار مشکلی پیش آمد؛ آن را بر طرف کنید. اینگونه راندمان بالایی از انواع دستگاه گیوتین مشاهده می کنید.

کاربرد هر یک از انواع دستگاه گیوتین

اولین بار تولیدکنندگان، دستگاه گیوتین را برای برش اوراق فلزی تولید کردند. چرا که کار با اوراق بزرگ و حجیم، بسیار سخت و دشوار بود. به همین دلیل برای تولید هر محصول در گذشته زمان بسیاری تلف می شد.

کاربرد اصلی دستگاه گیوتین هیدرولیکی و دستگاه گیوتین مکانیکی در صنایع تولید فلزات بود. در این صنایع با برش اوراق، کارها راحت تر شد، به همین خاطر روزانه انبوهی از محصولات فلزی تولید و به بازار ارائه می شود.

یکی دیگر از کاربردهای انواع دستگاه گیوتین مختص به دستگاه گیوتین چوب است. همان طور که از نام دستگاه مشخص است، از این محصول در صنایع چوب استفاده می کنند.

تمام وسائل چوبی که شما روزانه با آن سر و کار دارید، برش های آن به وسیله ی دستگاه گیوتین چوب صورت می گیرد. از زمینه هایی که انواع دستگاه گیوتین چوب در آن کارایی بالایی را ایفا کرده است. می توان به صنعت تولید مبل، کابینت، کمد، کشتی و… اشاره کرد.

سخن آخر

اگر انواع دستگاه گیوتین تولید نمی شد، دیگر امروزه افراد نمی توانستند به آسانی به خرید وسائل مورد نیازشان بپردازند. زیرا بیشتر وسائل و محصولاتی که امروزه افراد استفاده می کنند، به وسیله ی انواع دستگاه گیوتین برش خورده اند.

منیع: jps-machinery

تکنو ماشین

سولات متداول

  • دستگاه گیوتین چیست؟

برای برش انواع ورق ها در صنایع گوناگون نیاز به یک دستگاه پیشرفته دارند. به این دستگاه، دستگاه برش گیوتین می گویند.

  • انواع دستگاه گیوتین به چند دسته تقسیم می شوند؟

این دستگاه ها به سه دسته اصلی، دستی، هیدرولیکی و الکتریکی تقسیم می شوند که هر کدام کارایی و روش انجام کار به خصوصی دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *