لبه چسبان خدماتی

در دنیای صنعت و چوب‌سازی، کیفیت، تمیزی و دقت از مهم‌ترین فاکتور‌های کار شما هست و به نوعی کار‌بلد بودن و حرفه‌ای بودن شما را تبلیغ می‌کند. البته به لطف ابزار آلات امروزی که برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارها راحت‌تر و البته زیبا‌تر شده است. هدف این مقاله این است که اطلاعاتی در خصوص لبه چسبان خدماتی به شما عزیزان بدهد و تمام نکات و جزئیات مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

توجه: اگر می خواهید بدانید دستگاه لبه چسبان چیست و چه کاربردی دارد. تنها کافیست رو لینک کلیک کنید.

لبه چسبان چیست؟

تمام صنعتگران چوب می‌دانند که لبه چسبان‌ها چقدر کاربرد دارند. اما بهتر است بدانیم کاربرد لبه چسبان چیست؟ لبه چسبان‌ ها در‌واقع دستگاه‌هایی هستند که ورق‌های پلیمری و   PVCرا به کناره‌های کار می‌چسبانند، تا هم زیبایی کار حفظ شود و هم از آن در برابر عوامل دیگر، محافظت کند. چون هنگام برش زدن چوب‌ها، در کناره‌های چوب لبه‌های تیز و برنده‌ای ایجاد می‌شود که حاصل تراش آن‌هاست و این لبه‌ها برای عمر و تداوم بیشتر قطعات چوب به کار می‌رود.

در اینجا بحث لبه چسبان خدماتی هم هست که باید بگوییم کاربرد آن تفاوتی نمی‌کند و برای یک عمل از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. فقط دستگاه لبه چسبان خدماتی از لحاظ سرعت و دقت بالا بسیار تحسین می‌شود و هم اینکه تعداد بالایی از لبه‌ها را در مدت کمتری می‌زند.

معرفی لبه چسبان خدماتی

همانطور که گفتیم لبه چسبان‌ها برای چسباندن نوار‌های پلیمر و پی وی سی برای دور لبه‌های کار استفاده می‌شوند. لبه چسبان‌ها انواع مختلفی دارند که در این‌جا به آن‌ها اشاره می‌کنیم و لبه چسبان خدماتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • لبه چسبان منحنی
  • لبه چسبان پرتابل
  • لبه چسبان اتوماتیک
  • لبه چسبان منحنی‌زن اتوماتیک
  • کرنرزن
  • فرز و اره منحنی که مکمل‌های لبه چسبان منحنی هستند

قبلا وقتی که چوب‌ها را برش می‌زدند باید از نیروی انسانی برای ساخت لبه‌ها استفاده می‌کردند. در ابتدا این کار مشکلی نداشت، اما وقتی که به تعداد انبوه چوب برش داده می‌شد، استفاده از نیروی انسانی برای ساختن لبه‌ها هم وقت گیر بود و هم بازده خوبی نداشت. بعد از آن لبه چسبان خدماتی وارد عرصه شدند که می‌توانستند لبه‌هایی را به تعداد بالا در روز تهیه و روانه بازار کنند.

کاربرد لبه چسبان خدماتی

تخته چوب‌هایی که در ابتدای برش می‌بینیم، ظاهر بسیار متفاوت و زمختی دارند، که البته بعد از برش، بسیار جمع و جور‌تر و یکدست‌تر می‌شوند. برای پوشاندن سطح این چوب‌ها از موارد مختلفی استفاده می‌کنند و چون امروزه تولید این لبه‌ها با دست، بسیار زمان‌بر است، ما با استفاده از لبه چسبان خدماتی کار را انجام می‌دهیم.

این لبه چسبان‌ها، قابلیت درست کردن نوار به اندازه 12 تا 20 متر در دقیقه است. درحالی که لبه چسبان‌های دیگر در دقیقه تقریبا 6 متر نوار تولید می‌کنند و به لبه‌ها می‌چسبانند. این نشان‌ دهنده سرعت و توانایی دستگاه لبه چسبان خدماتی است. از این لبه چسبان برای کار‌‌های دیگر هم استفاده می‌شود؛ ازجمله:

  • کمد
  • کابینت
  • انواع قفسه
  • انواع درب

تمام مواردی که گفته شد از موارد پرکاربرد بودند که توسط لبه چسبان‌ها درست می‌شوند. چون که بعد از تراش چوب‌ها، اگر هیچ لبه‌ای به آن‌ها نزنیم، خیلی زود توسط عوامل محیطی آسیب می‌بینند و در نتیجه دوام و کیفیت کار افت می‌کند. مهم‌تر از آن سطح چوب، به علت زبر بودن اصلا قابل استفاده نیست و باید اصلاح شود. این موارد خودش علتی بزرگ برای استفاده از لبه چسبان‌ها، برای چسباندن لبه‌های چوبی به کناره‌های چوب های تراش خورده هستند.

بهترین دستگاه لبه چسبان و انواع آن

تفاوت لبه چسبان خدماتی با کارگاهی

یکی از نکته‌هایی که یاد گرفتیم این بود که لبه چسبان خدماتی، از لحاظ عملکرد و توانایی، از سایر لبه چسبان‌ها بهتر است و برای مصارف و تولیدات انبوه استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها معمولا در کارخانه‌های بسیار بزرگ که حجم سفارش روزانه‌شان خیلی بالا است استفاده می‌شود.

این دستگاه به علت کابرد زیادش، سود‌آوری زیادی را برای شما دارد و یکی از عمده‌ترین فرق‌هایش نسبت به سایر دستگاه‌های لبه چسبان این است که با قدرت بالای این دستگاه می‌توان لبه‌هایی با طول و حجم بالا و به میزان زیاد تولید کرد که از آن‌ها به عنوان روکش برای لبه‌های سازه‌های چوبی استفاده می‌کنیم.

لبه چسبان اتوماتیک

توجه: برای اطلاع از انواع لبه چسبان و کاربرد های آن می توانید روی لینک کلیک کنید.

عوامل موثر بر قیمت لبه چسبان

یکی از عوامل مشهودی که بر قیمت لبه چسبان خدماتی تاثیر می‌گذارد، بی‌شک درنظر گرفتن توانایی‌ها و عملکرد دستگاه است. با یک محاسبه سرانگشتی و ساده می‌توانیم میزان تولید لبه‌های چوب را توسط دستگاه لبه چسبان خدماتی نسبت به سایر دستگاه‌های لبه چسبان متوجه بشویم.

و دلیل دیگر هم باز، درنظر گرفتن قابلیت‌ها و آپشن‌های دستگاه است. این دستگاه از هرلحاظ بهتر از دیگر لبه چسبان هاست؛ چون هم قدرت بیشتری دارد، هم سرعت بالایی دارد و هم از نظر حجمی، بزرگتر از دیگر لبه چسبان ها است.

درضمن این را درنظر داشته باشید که ممکن است شما برای این دستگاه بهای زیادی را پرداخت کنید، اما با یکبار هزینه کردن خیال شما راحت می‌شود. چرا که هم از همه لحاظ بهتر از دستگاه‌های دیگر است و هم اینکه با تولیدات انبوه روزانه لبه‌های پی وی سی و پلیمر می‌توانید سود بیشتری کنید.

توجه: برای خرید لبه چسبان تنها کافیست روی لینک کلیک کنید. 

نتیجه‌گیری

 

در این مقاله با کاربرد‌‌های لبه چسبان خدماتی آشنا شدید و به مزایا و کاربرد‌های آن واقف هستید. کمی فکر کردن در این مسئله قطعا شما را به این نتیجه می‌رساند که بگویید، چقدر خوب شد که این دستگاه‌‌ها اختراع شدند و وارد بازار کار شدند!

ولی واقعا به این فکر کرده‌اید که اگر این ابزار‌آلات نبودند، چطور می‌توانستیم جوابگوی نیاز‌‌های مردم و بازار باشی؛ آن هم با این حجم از تقاضا!

پس تا اینجا با کاربرد‌‌های دستگاه لبه چسبان خدماتی، عوامل موثر بر قیمت آن و تفاوت لبه چسبان‌های خدماتی با لبه چسبان کارگاهی آشنا شدیم. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شود. ممنون که تا آخر مقاله ما را همراهی کردید. با‌تشکر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *