مقالات

منبت کاری با دستگاه cnc روتاری

منبت کاری با دستگاه cnc روتاری چوب

اگر تمایل دارید، در مورد منبت کاری با دستگاه cnc روتاری اطلاعات مفیدی به دست بیاورید، که در هنگام کار با این تجهیز به شما کمک فراوانی برساند؛ این مقاله را دنبال کنید.

منبت کاری، یکی از زیباترین هنرهای اصیل ایرانی می باشد. امروزه تولید کنندگان به دلیل این که این‌ هنر را به خاطره ها نسپارند به تولید تجهیزات و ابزار آلاتی پرداختند، که می توانند این هنر را بر روی مواد گوناگونی حک کنند.

یکی از دستگاه های منبت کاری که امروزه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه  cnc روتاری چوب می باشد‌. دستگاه  cnc روتاری دارای قابلیت و مشخصات گوناگونی می باشد.

دستگاه cnc روتاری

با گذشت زمان، هنرهای اصیل ایرانی از خاطرات مردم و افراد کم رنگ شده است. کم رنگ شدن هنرهای ایرانی از جامعه ما اصلا خوب نیست؛ چرا که هنرها قدمت چندین ساله ی یک فرهنگ را نشان می دهند.

به همین خاطر تولید کنندگان به فکر راه حلی برای این مشکل افتادند‌. آن ها توانستند با بهره گیری از  علم و تکنولوژی تجهیزاتی را تولید کنند؛ که می تواند هنر منبت کاری را به زیباترین شکل ممکن بر روی برخی از مواد مانند چوب حکاکی کند.

دستگاه cnc روتاری، یک دستگاه چهار محوری است. این دستگاه تمام نقاط کوری که دیگر دستگاه ها توانایی دیدن آن را ندارند را می بیند و می توانند برترین و زیبا ترین اشکال هندسی و سنتی را بر روی شی حک کنند.

منبت کاری با دستگاه cnc روتاری

در گذشته با استفاده از ابزارهای ساده، افراد ماهر و کار بلد بر روی چوب با صرف زمان های بسیار به منبت کاری می پرداختند. این نوع منبت کاری ها به دلیل این که زمان و انرژی بسیاری، از افراد می گیرد، امروزه دیگر رایج نیستند.

چرا که با گذر زمان افراد در تکنولوژی پیشرفت کردند و توانستند با تبعیت از علم فیزیک و شیمی به تولید دستگاه cnc روتاری بپردازند. این دستگاه کار منبت کاری را خیلی راحت و آسان کرد‌.

به همین خاطر افراد با یادگیری ساز و کار دستگاه cnc روتاری به تولید سازه های زیبایی که در ان هنر منبت کاری موجود است؛ مشغول شدند. آن ها توانستند با فروش محصولاتی که ترکیبی از هنر منبت کاری می باشد، درآمد بالایی به دست بیاورند. بنابراین امروزه منبت کاری با دستگاه cnc روتاری رایج شده است.

نحوه کار دستگاه cnc روتاری

دستگاه cnc روتاری، یک دستگاه پیشرفته صنعتی می باشد. اگر در مورد نحوه ی کار آن اطلاعات و تجربه ی بسیاری کسب کرده باشید؛ کار منبت کاری با این دستگاه آسان و لذت بخش می شود.

دستگاه cnc روتاری از تجهیزات بسیاری تشکیل شده است. قطعه ای که منبت کاری را بر روی چوب، سنگ، گچ و… انجام می دهد؛ یک قطعه ی سوزنی شکل می باشد.

هنگامی که شیء با گیره های دستگاه محکم شد. فرایند منبت کاری به وسیله ی این قطعه طبق برنامه ای که به دستگاه cnc روتاری داده شده است؛ بر روی محصول انجام می گیرد. از آن جایی که این قطعه سوزنی شکل تیز است؛ هیچ گاه به آن در هنگام روشن بودن دستگاه دست نزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *