مقالات

معرفی انواع دستگاه اره فلکه

به ماشین اره نواری که به اره لنت نیز معروف است اره فلکه نیز می گویند. اره فلکه از اولین ماشین های عمومی هستند که در صنایع چوب از آن ها استفاده می شود. این اره در سال ۱۷۲۵ میلادی در انگلستان تولید و ساخته شد. از اره فلکه در صنایع مختلف چوب بری استفاده می شود. برای معرفی انواع دستگاه اره فلکه و خرید این اره ها پیشنهاد می کنیم این مطلب از سایت تکنو ماشین را حتما مطالعه نمایید.

معرفی انواع اره فلکه

یکی از مهم ترین ابزارهای نجاری، اره است که از گذشته تا به الان تغییرات فنی و ظاهری بسیار زیادی داشته است. در ادامه به انواع اره فلکه خواهیم پرداخت:

اره نواری افقی

این اره در کارخانه های چوب بری بزرگ استفاده می شود و قطر فلکه آن ۱۰۰سانتی متر است؛ اما قطر های بزرگ تر هم دارد. به طور کلی از این اره برای برش تنه درختان استفاده می شود. اره نواری افقی یکی دیگر از انواع دستگاه اره فلکه است که می توانید این اره را از سایت تکنو ماشین خریداری کنید.

نحوه کار با دستگاه به این صورت است که در ابتدا روی تنه های درخت با استفاده از جک برقی یا هیدرولیکی برش هایی ایجاد می کنند؛ سپس با اره فلکه افقی، برش های ایجاد شده را قطع می نمایند.

اره نواری عمودی

این اره در اکثر کارگاه های چوب موجود است و برای برش های چوب های نازک و سبک استفاده می شود. این اره دارای قطر فلکه ۱۰۰سانتی متری است؛ اما اره نواری های عمودی معمولی در کارگاه ها با قطر ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر هم موجود هستند. برای راه اندازی این اره برقی با قطر ۱۰۰ سانتی متر حتما باید برق ۳ فاز داشته باشید؛ اما برای اره هایی که قطر ۶۰ و ۸۰ دارند، با برق تک فاز نیز راه اندازی می شوند. اره نواری عمودی یکی دیگر از انواع دستگاه اره فلکه است که در بالا به آن اشاره شد؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد این اره می توانید به سایت تکنو ماشین مراجعه کنید.

اره فلکه ۴۰

قطر فلکه این دستگاه 40 سانتی متر بوده و میزان قدرت آن بستگی به انتخاب مشتری دارد. به طور کلی این اره دارای مشخصات زیر می باشد:

  • ارتفاع برش چوب در آن حداکثر 28 سانتی متر می باشد.
  • برش دائم الکار آن حداکثر 8 سانتی متر است.
  • عرض این اره بین یک تا سه سانتی متر است.
  • میزان کورس حرکت فلکه بالا آن حدود 20 سانتی متر است. برای خرید انواع دستگاه اره فلکه می توانید به قسمت دسته بندی محصولات سایت مراجعه نمایید.
  • برق مصرفی آن به انتخاب مشتری، تک فاز یا 3 فاز خواهد بود.
  • وزن آن حدود 150 کیلوگرم است.

اره فلکه ۶۰

اره فلکه نجاری و اره فلکه نواری یکی از پر کاربرد ترین اره ها در نجاری هستند. اگر می خواهید یک کارگاه نجاری را راه اندازی کنید حتما به اره نواری و انواع آن یعنی اره فلکه ۴۰ و اره فلکه ۶۰ نیاز پیدا می کنید.

اره فلکه ۸۰

ارتفاع برش این اره ۵۵ سانتی متر است و این اره دینام های مختلفی دارد؛ دینام تک فاز چینی، دینام سه فاز چینی، دینام تک فاز ایرانی، دینام سه فاز ایرانی و بدون دینام. قبل از خرید انواع دستگاه اره فلکه، پیشنهاد می کنیم راجع به این دستگاه ها تحقیقات لازم را انجام دهید؛ همچنین شما می توانید با قسمت پشتیبانی سایت تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره قبل از خرید شوید.

بهترین مارک اره فلکه کدام است؟

اره فلکه مارک های متفاوتی دارد که بهترین برند معروف در ایران مقدم و پروین می باشد. این دو مارک از جمله برندهای به نام داخل ایران هستند که چندین سال است که در حوزه تولید انواع اره فلکه فعالیت می کنند. انواع اره فلکه های 40، 60، 80 با بهترین کیفیت توسط این دو برند ساخته می شوند.

سخن پایانی

اره فلکه همان اره نواری و اره لنت است که به اره فلکه معروف است. اره فلکه انواع مختلفی دارد که از جمله آن می توان به اره نواری افقی و اره نواری عمودی اشاره نمود. اره فلکه ۴۰، اره فلکه ۶۰ و  اره  فلکه ۸۰ برند مقدم و پروین از بهترین اره هایی هستند که خرید آن ها برای نجار ها یک نیاز ضروری است. در این مقاله از سایت تکنو ماشین سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی راجع به انواع دستگاه اره فلکه و مشخصات آن ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تکنوماشین| مرکز فروش ابزار آلات چوب و نجاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *